PRESSRELEASE: NY KLUBBCHEF TILL ÖSTERS IF

Superettanklubben Östers IF har anställt en ny klubbchef. Det är 38-årige Peo Jönsson som i februari 2012 tillträder sin befattning i föreningen. Peo kommer från ett jobb i Stockholm inom Adidas Group där han varit försäljningschef på den svenska marknaden. Han har ett långt förflutet i Adidaskoncernen och har under 12 år arbetat med försäljning och marknadsföring på olika befattningar i företaget. Peo är redan idag bosatt i Växjö och har arbetspendlat till sitt jobb i Stockholm.

Östers IF står inför stora och spännande utmaningar med bland annat byggandet av Myresjöhus Arena. Parallellt pågår arbetet som bäst på med att skapa en framtida organisation som medger ett nytt steg i föreningens utveckling. Därför renodlas nu rollen för Peter Kuno Johansson till att bli en heltid som sportchef. “Kuno” har fram tills nu varit både klubbchef och sportchef, något som varit en alltför stor arbetsbörda för en person.

I rollen som klubbchef kommer Peo Jönsson att ha det övergripande ansvaret för föreningens utveckling men med extra tonvikt på de kommersiella och affärsmässiga arbetsuppgifterna. Peos bakgrund inom försäljning och marknadsföring passar mycket väl med tanke på allt spännande som är på gång inom Östers IF.

– Det är en dröm som går i uppfyllelse. Jag har alltid varit Östersupporter och trots alla år i Stockholm har jag alltid följt med och bevakat läget i Östers IF, säger Peo Jönsson. Att nu bli en del av allt det roliga och positiva som händer i och runt föreningen känns fantastiskt, fortsätter Jönsson.

– Med Peo Jönsson får vi precis en sådan klubbchef som Östers IF behöver. En engagerad, driven och intäktsfokuserad person med gedigen ledarbakgrund, säger Östers ordförande Claes Löfgren.

Posted on 1 December, 2011 in ÖSTERS IF

Response (1)

1. mintuu
    1 December, 2011 at 05:29 · Reply

Välkommen till föreningen, Peo!